onsdag 19 maj 2010

Ammoniakfri hårfärg

Nu har jag börjat jobba med en hårfärg som är ammoniakfri, Greenlight Luxury heter den och är från Italien. Den innehåller visserligen små mängder ammoniumsalter men eftersom salterna binds vid håret är det ingenting man känner av i luften till skillnad från ammoniak som frigörs i gasform.

Själv blir jag alldeles rinnig i näsan när jag jobbar med traditionella hårfärger som innehåller ammoniak medan jag nu inte känner av någonting med den nya färgen.


Ammoniakfria Greenlight Luxury har en komplett färgkarta och resultatet blir lika bra som med mer välkända märken som Goldwell och Schwarzkopf.

Sedan har jag även börjat jobba med Kwik Ways vaxpapper när jag slingar eftersom de är återanvändningsbara. De kan återanvändas rätta många gånger och behöver bara tvättas mellan kunderna och torka lite snabbt innan de kan användas igen.

1 kommentar:

  1. Jag vill gärna kolla innehålsförteckningen på Greenlight Luxury. Kan du skicka info på INCI-innehållet av varje produkt i paketet? Jag vill gärna checka innehållet med oberoende vetenskablig forskning.

    SvaraRadera