onsdag 13 oktober 2010

Torr hud

Vårda torr hud med olja. Höstmörkret har lagt sig och luften känns frisk och klar. Den blir också torrare och vi spenderar mer och mer tid inomhus än vi gjort under sommarens varma månader. Den torra luften vi vistas i bidrar också till torr hud och för mig stavas räddningen OLJA.

Oljor finns det många av och jag använder i huvudsak två olika för att hålla både kropp och ansikte återfuktad. c/o Gerd tillverkar underbara ekologiska ansikts- och kroppsoljor i Sverige med ingredienser som lingon och blåbär. De doftar gott och är helt underbara på huden. De sjunker in snabbt och lämnar ingen fet hinna som många billiga syntetiska oljor kan göra.

Till ansiktet använder jag c/o Gerd cloudberry facial oil som återfuktar min känsliga och torra hud utomordentligt. Den går in snabbt i huden och gör den silkeslen. Jag applicerar den efter rengöring på handdukstorr hud och använder sedan en återfuktande ansiktskräm. Detta ger också en bra bas för att sedan lägga på foundation och puder utan att få fula torrfläckar som ser ut som flagor.

På kroppen använder jag c/o Gerd ekologiska vanilla kiss kroppsolja som inte bara återfuktar utan även ska förebygga bristningar och stimulera hudens cellförnyelse. Bara att smörja in sig efter dusch är en härlig upplevelse och oljan lämnar en ljuvligt mild doft av vanilj.

Båda oljorna finns i Skönhetsfabriks nätbutik för 279:- resp. 289:-

Klicka här för att läsa mer om de underbara oljorna och vad de kan göra för din torra hud. Det finns naturligtvis fler ekologiska ansikts- och kroppsoljor i sortimentet beroende på vad du har för hudtyp.

c/o Gerd Cloudberry Facial Oil 30ml

3 kommentarer:

  1. Spännande - älskar också oljor och är beroende av en i ansiktet sedan jag började med det för ca 1 år sen! Letar nu också efter en bra olja till hår- och hårbotten, blir lätt lite irriterat när kylan slår till... Tips?

    SvaraRadera
  2. Absolut! Zenz Therapy har en helt underbar kamomillolja som tom lindrar psoriasis. Den kan avändas både som hår och hårbottenskur för att lindra och mjukgöra. Kolla in oljan hos Skönhetsfabrik.

    SvaraRadera