tisdag 13 november 2012

John Masters Organics

John Masters Organics är en naturlig hårvårdsserie som har många bra produkter.

3 av mina favoriter från John Masters Organics är:

  • John Masters Shine On - Leave-in kur för torrt och sprött hår som fungerar lite som en hårolja. Applicera i handdukstorrt hår och låt vara kvar så skyddar den mot väder och vind samt värmeverktyg som plattång och fön. Använd Shine On sparsamt eftersom den är mcyket dryg och lätt ser fet ut i håret om du överdoserar!
  • Argan Oil - Underoljan som löser alla problem! Jag har den som hårolja på samma sätt som Shine On, nagelbandsolja, på torra hudfläckar och på torra läppar. Denna står alltid i badrumshyllan!
  • Bare Shampoo - Doftfritt ekologiskt schampo som är det enda vi har hemma just nu. Det är så milt att det passar till barnet och mannens torra hårbotten. Hårbotten blir bättre och bättre sen jag köpte hem detta och dessutom kan man, om man vill, droppa i lite eteriska oljor för bättre behandling av hårbotten. Jag brukar använda lavendel och tea tree. Schampot fungerar även bra på mitt hår som faktiskt är ganska skadat av blekning.
John Masters Organics


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar